Rozrywka w czasie wolnym to bardzo zróżnicowana branża. Zalicza się do niej bardzo wiele różnych usług i produktów. Aby w pełni wykorzystać ich potencjał, warto podjąć działania promocyjne w Internecie. Podstawą takich działań powinien być dobrze wypozycjonowany w wynikach wyszukiwania Google sklep internetowy. Dowiedz się, dlaczego warto o to zadbać.
Przeczytaj również: Jak docierać z nieruchomościami do klientów w sieci?
Jakie zalety ma prowadzenie e-commerce?
Wśród licznych zalet posiadania e-sklepu w branży rozrywka w czasie wolnym, można wymienić:
Przeczytaj również: Jak promować instytucje i administrację w sieci?
-
niskie koszty operacyjne z powodu braku stacjonarnego lokalu – więcej możliwości inwestycji,
-
dostęp 24/7 do produktów i artykułów bez ograniczeń,
-
dotarcie do ogromnego grona odbiorców,
-
utrzymywanie stałej relacji (możesz udostępnić klientom czat na żywo lub formularze kontaktowe, aby ułatwić im kontakt z Twoją firmą w sieci),
-
możesz działać dwukanałowo – zarówno stacjonarnie, jak i online.
Jak sprawić, aby wielu klientów odnalazło Twój e-commerce?
Aby Twój sklep miał dużo odwiedzin i wiele sprzedaży należy go wypozycjonować wysoko w wynikach wyszukiwania w Google. Można to zrobić dzięki bezpłatnym działaniom SEO, takim jak:
Przeczytaj również: Jak promować usługi dla każdego w sieci?
-
wybranie słów kluczowych, które są popularne wśród użytkowników (sprawdzisz to z pomocą narzędzi takich, jak Senuto, Semstorm czy Google Search Console),
-
tworzenie wartościowych, odpowiadających na pytania użytkowników treści, wyczerpująco opisujących Twoje produkty lub usługi,
-
dodanie wielu zoptymalizowanych grafik, zdjęć i filmów (to szczególnie ważne, aby ukazać emocje podczas korzystania z danej atrakcji lub produktu, ponieważ to przekonuje klienta do spędzenia czasu wolnego w sposób, w jaki chcesz),
-
optymalizacja techniczna witryny (przyciągające użytkowników meta dane, szybkie ładowanie, proste adresy URL, mapa strony, linkowanie między podstronami, dzięki którym każdy użytkownik łatwo odnajdzie to, czego szuka na stronie),
-
zapewnienie responsywności – możliwości poprawnego otwarcia Twojego sklepu zarówno na smartfonach, jak i komputerach,
-
zapewnienie bezpieczeństwa – protokołu SSL,
-
linkowanie zewnętrzne do stron partnerów biznesowych, artykułów czy forów związanych ze spędzaniem czasu wolnego i rozrywką.
Jeśli chcesz szybciej dobyć pierwsze pozycje w wyszukiwaniach, warto zastanowić się także nad Google Ads. To system reklamowy, który pozwala na:
-
dotarcie z reklamą do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą,
-
śledzenie efektów i kosztów,
-
zwiększenie świadomości Twojej marki w sieci,
-
wiele możliwości reklamy w różnych miejscach w sieci (reklama poszczególnych produktów, banerów, linków sponsorowanych).
Jak jeszcze można zwiększyć widoczność sklepu?
Jeśli chcesz, aby jeszcze więcej nowych klientów zdecydowało się spędzić swój czas wolny, korzystając z Twoich usług lub produktów, możesz skorzystać z:
Content Marketingu (na przykład w postaci blogów, podcastów, filmów odnoszących się do rozrywki w czasie wolnym).
Wizytówki Google Moja Firma (dzięki której Twoi klienci z łatwością Cię odnajdą, sprawdzą godziny, kiedy mogą z danej atrakcji skorzystać oraz opinie o niej).
Skorzystaj z różnych form promocji, a z pewnością Twoje usługi, atrakcje i inne formy spędzania czasu wolnego, jakie proponujesz klientom, zyskają dużą popularność. Firma w sieci z pewnością zyska.